Thank you Papa!

for your devoted love to your holy Church
for your brilliant guidance and firmness in defense of the faith
for your courage to pass on Christ’s command for leading His congregation on earth

“And so I say to you, you are Peter, and upon this rock I will build my church, and the gates of the netherworld shall not prevail against it”

God bless you, now and forever.

Det här inlägget postades i Katolsk Tro. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Thank you Papa!

  1. Anders Jonsson skriver:

    Jag har läst flera av påven benedikts böcker.
    Han är en stor man och en stor teolog och herde som har tjänat Kyrkan på ett mycket bra sätt under många år.
    Jag tycker han gör rätt i att avgå om han känner att han inte orkar med det tuffa program som förväntas av honom.
    Mitt hjärta är fyllt av värme inför denne man.

    • Zoltan skriver:

      ”Mitt hjärta är fyllt av värme inför denne man”

      Idag har jag fällt några tårar; för jag har uppskattat den trons klippa han varit, under alla sina år, men också för ett sällsynt och imponerande mod med sitt beslut att lämna över till nästa ledare av vår världsvida församling.

      Nu kommer några förvirrade individer jagas fram av extremliberala murvlar för att spekulera i en deformering av kyrkan – de vägrar fatta att vissa saker inte ändras för att svenskar fostrats att tycka på sitt lilla extrema sätt.

      Hoppas vår påve får många fina och produktiva år.

Vad tänker du på? Dela med dig!

