Franciskushjälpen! Ett reklamblad, version 2.1

Har slaveriet kommit tillbaka?

Mitt ibland oss, i vår omgivning går osynliga slavar omkring! Människor som är offer för människohandel. Och i detta helvete, mitt i vårt materiella paradis lever även barn.

Svenska Franciskushjälpen

Vill du göra något mer än bara sucka av indignation?

Det minsta du kan göra är att ekonomiskt stödja dem som är ute på gatorna och hjälper offren.

Svenska Franciskushjälpen är en självständig ideel förening som arbetar med att hjälpa några av de 17.800 hemlösa i vårt land,  med unga kvinnor och barn, med traffickingoffer och med offer för människohandel. Hjälp dem att hjälpa!

”Sannerligen, vad ni har gjort för någon av dessa minsta som är mina bröder, det har ni gjort för mig”

(Matt 25:40)

”Jag var hungrig och ni gav mig att äta, jag var törstig och ni gav mig att dricka, jag var hemlös och ni tog hand om mig,

jag var naken och ni gav mig kläder, jag var sjuk och ni såg till mig, jag satt i fängelse och ni besökte mig”

(Matt 25:35-36)

Gå vidare och läs mer om hur du kan göra skillnad här: Franciskushjälpen.se

Det här inlägget postades i Katolsk Tro och har märkts med etiketterna , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Franciskushjälpen! Ett reklamblad, version 2.1

  1. Kjell Ericson skriver:

    För dig som söker ett sekulärt alternativ har vi startat Insamlingsstiftelsen Människohandelns Offer med kontrollerade 90-konton. Har etablerat samarbete med Polisen i Västra Götaland och Soroptimisterna.

    Vill du bygga ett eget insamlingsnätverk skickar du bara din mejladress till info@imoff.se

    Med vänlig hälsning
    Kjell Ericson
    Ordf

  2. Zoltan skriver:

    Kjell, varmt välkommen!

    Alla initiativ för att hjälpa är viktiga. Och om det är sekulärt, eller kristet, spelar mindre roll.

    Finns det någon Internetadress som du kan göra reklam för?

  3. Zoltan skriver:

    Alla,

    Länken till det sekulära alternativet i arbetet mot slaveriet i Sverige är: http://www.imoff.se/

  4. Kjell Ericson skriver:

    Mejladressen direkt till mig är kjell@imoff.se

Vad tänker du på? Dela med dig!

