Intryck från Jesusmanifestationen 2012

Sedan starten har jag varit med varje år på Jesusmanifestationen. Det börjar bli en tradition.

Från detta år är det nog vädret som många kommer att minnas. För, till skillnad från alla de varma dagar vi haft tidigare, så var det småkyliga skurar detta år.

Men, jag trivdes ändå bra i folkhavet, särskilt som jag plötsligt kom att dela både mitt paraply och stämning med en annan människa jag aldrig träffat förut. Vi knäböjde tillsammans, vi bad tillsammans och sjöng tillsammans. Hon visade sig komma från Hillsong och jag är som bekant katolik, men precis som tanken är med denna manifestation så sammanförs vi alla genom den tro vi delar.

De två timmarna i Kungsträdgården gick snabbt och precis som alla gånger tidigare så stod jag kvar och försökte begripa att det faktiskt var slut, igen.

Det är nämligen något som vill hålla mig kvar, varje gång. Och jag fylls av glädje och frid av detta ”något”…

Kom du också 2013! Eller, kom redan idag till någon av alla de Jesusmanifestationer som ordnas i landets alla församlingar, varje dag!

Ite, missa est!

Det här inlägget postades i Annat Kristet. Bokmärk permalänken.

Vad tänker du på? Dela med dig!

