Min nygamla församling på TV

Se en mässa från min nygamla församling?

Från söndagen den 13e maj kan du se en inspelning från den församling jag tillhör. Och om du vet hur jag ser ut, så ser du kanske också mig.

Klicka här

Det här inlägget postades i Katolsk Tro. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Min nygamla församling på TV

  1. Lennart W skriver:

    Nice. Fast bäst framförs nog ändå Cohens Hallelujah av Jeff Buckley. Tycker han får fram Davids smärta väldigt bra. Den som vill kompletterar förstås också med att läsa på i 2 Sam 11 och framåt (+ Ps 51 som nämns i programmet).

    P.S. Var försiktig med H-bloggen. Ganska snart kommer du få höra att det är DU som väljer att missförstå allt med flit. De har verkligen noll koll om hur de framstår själva.

  2. Zoltan skriver:

    Ingen fara, H-bloggen tänker jag inte ”spamma” med kommentarer – de flesta vet ju att både organisationen och dess avskrap, som H-bloggen, bara är till för ryggdunkande hateister.

    Kunde dock inte låta bli att peta in bollen i ett så vidöppet mål, men de var ovanligt snabba att maskera fadäsen denna gång (lägga upp ett nytt inlägg).

    ”De har verkligen noll koll om hur de framstår själva”. Bra – let them choke on it.

    (För alla som inte förstår våra kryptiska förkortningar i dessa kommentarer: H-bloggen står inte för Helvetesbloggen, utan för något än mer komiskt – Humanistbloggen, en arena tillägnad religionshatare som tror sig besitta en religiöst obesmittad vishet)

  3. En vacker mässa i en rätt speciell Kyrka. Kul!

    • Zoltan skriver:

      @Anders,

      Då skulle du vara med på barn- och ungdomsmässan, som ersätter ordinarie version någon gång i månaden – det är helt utomjordiskt!

  4. Zoltan

    Vi är där ibland. Hoppas jag kan tajma rätt någon gång.

  5. Verkligen underbart med denna invektivfyllda visshet Zoltan. Var Du borta på svenskalektionerna? I kyrkan kanske…

  6. Zoltan skriver:

    @Kristian,

    Varsågod – sug i dig allt du kan. Minns att Jesus också nämnde saker vid dess rätta namn…

Vad tänker du på? Dela med dig!

