När tystnaden bryts

När det är alldeles tyst, då kan en flugas surr upplevas som ett plötsligt dån.

Under de senaste veckorna har jag varit tyst.

Mina tankar har gått till alla de människor som nyligen mördades i vårt grannland. Till alla dem som nu lever med djupaste sorg och saknad.

En enda människas tomrum och mörker ryckte bort många andras liv och kärlek, för att lämna än mer tomhet efter sig.

Låt oss be att allt fler levande döda väcks till liv i tron genom Kristus Jesus, att allt fler lämnar tomheten och mörkret.

Kom och levandegör barmhärtighet, givmildhet och kärlek för alla du möter på din väg.

”Tro mig när jag säger att jag är i Fadern och Fadern i mig. Eller tro åtminstone för gärningarnas skull.

Sannerligen, jag säger er: den som tror på mig, han skall utföra gärningar som jag, och ännu större.”

(Joh 14:12)

Våra gärningar vittnar om vår tro.

Det här inlägget postades i Katolsk Tro. Bokmärk permalänken.

En kommentar till När tystnaden bryts

Vad tänker du på? Dela med dig!

