När ord inte räcker

Tystnad.

De som orkar kanske har mycket att säga efter händelserna i Norge.

Men, mina tankar söker sig hela tiden till barnen som mördats; alla de barn som sett händelser ingen någonsin borde se; till alla föräldrar som fått besked ingen förälder någonsin borde få.

Jag kan nu bara sitta i tyst bön, för alla dem som så fruktansvärt drabbats av ondskan.

Pieta.jpg

Det är så tyst…

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till När ord inte räcker

  1. Teija skriver:

    Bönen är vårt vapen mot ondskan.

  2. Lennart W skriver:

    Michelangelos Pietà (bilden) gjorde ett starkt intryck på mig redan när jag såg den vid mitt första besöka i St Peterskyrkan – för länge sen när jag ännu kunde titulera mig som ateist. Där lyckades han verkligen! Nu för tiden stannar jag ofta till vid kyrkans Pietà direkt efter kommunionen, speciellt om jag har det lite jobbigt just då med något av mina barn. Och det hjälper ju faktiskt, hur det nu går till. Man går stärkt därifrån och redo för att ta nya tag i sina viktiga relationer. Och Norges tragedi är fortfarande levande i mina tankar.

  3. Lennart W skriver:

    (Den andra Pietàn jag talar om är den som finns i Stockholms katolska domkyrka.)

Vad tänker du på? Dela med dig!

