Min församling på TV

Söndagen den 24e oktober, klockan 10.00 i kanal SVT 2, kan du uppleva en stunds stillhet och frid.

SVT sänder gudstjänsten från min församling och några av er kan se mig, eller kanske någon annan bekant, fladdra förbi i bilderna.

Detta är en unik möjlighet att se de centrala uttrycken i trons liv. Det är också ett bra tillfälle att ställa frågor om något som sannolikt verkar obegripligt för de flesta.

För många som anser sig veta det mesta om katolska kyrkan, utan att någonsin ens deltagit i en endaste mässa, så är detta en möjlighet att få både se och höra något mer än ingenting.

Skriv upp dina funderingar och ta chansen att ställa frågor om det du ser.

Det här inlägget postades i Katolsk Tro. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Min församling på TV

  1. Teija skriver:

    Sta Eugenia i mitt hjärta! Jag konverterade där 1988, så det är för alltid mitt hem.

    I dag kommer det att vara en hel del icke-katolska ungdomar i min kyrka. En ung man tog livet av sig i måndags och vi ska ha mässa för honom. Han var inte katolik men flera av ungdomarna i vår församling kände honom så vi bad kyrkoherden att fira mässan för honom. Det har spridit sig som en löpeld på vår lokala gymnasieskola och många har sagt att de ska komma. Ska bli en intressant dag i dag… Be för Max som tog livet av sig. Be för ungdomarna som kommer till mässan i dag att det sår ett frö av tro i dem och ger dem frid.

  2. Johanna G skriver:

    Kul! Ska definitivt titta några minuter innan vår gudstjänst börjar här i kyrkan (kl 11).

  3. Mycket värdig och vacker gudstjänst… Och en kul predikan.🙂

  4. Tobias skriver:

    Fin mässa i kyrkan min, som jag nog kan säga trots att jag för det mesta går i Jakobsberg nuförtiden. Upptogs av Fader Klaus i St Eugenia i påskas.
    Det var barnundervisning idag, så jag ser mässan på datorn nu istället.
    Men ändå kul, man känner ju, eller åtminstone känner igen så många.

    Och Teija, mina tankar är med er idag.
    Jättebra initiativ! Fantastiskt. Det är bra för dem att komma nära det eviga, den Evige, mitt i sorgen.

    Fred
    Tobias J.

Vad tänker du på? Dela med dig!

