Aldrig aldrig

Man ska aldrig säga aldrig.

Vid årsskiftet 2009/10 slutade jag blogga och stängde då denna blogg.

Nu vaknar bloggen upp igen – det finns nämligen alldeles för mycket att säga om vår tillvaro. Någon gammal läsare kanske blir glad över denna händelse, någon annan blir kanske sur.

Oavsett, nu laddar jag om igen – och lovar att inte spara på krutet, när det behövs. Det enda jag lovar är att inläggen kommer i långsammare takt än tidigare. Alla gamla inlägg är dessutom borta och jag har infört förhandsgranskning av alla kommentarer.

Välkomna tillbaka!

Det här inlägget postades i Om bloggen och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

13 kommentarer till Aldrig aldrig

  1. Johan Stenberg skriver:

    Då stiger temperaturen i vår del av bloggvärlden. Kul!

  2. Johanna G skriver:

    Säger detsamma – Välkommen tillbaka!

  3. Teija skriver:

    Välkommen tillbaka!

  4. Jag blev glad. Och sur för att du la ner…🙂

    Kan du inte länka till avemarisstella… Vi publicerar lite katolskt apologetiskt material där nu…

    Lev väl!

  5. Zoltan skriver:

    Tack alla!

    Jag har gett upp tanken att se tjusiga nya synteser mellan olika uppfattningar genom detta medium. Den idén visade sig vara alltför främmande för svensk diskussionstradition.

    Nu får mitt bloggande bli en megafon för en ståndpunkt i taget, förhoppningsvis på ett tankeväckande sätt, för någon ”out there”.

  6. Bruno skriver:

    Tack för tipset om din blogg!

    Det ska bli mycket intressant att följa den.

  7. Pekka S skriver:

    Välkommen tillbaka. Jag räknar med många intressanta inlägg och diskussioner.

  8. Zoltan skriver:

    Bruno, varmt välkommen,

    hoppas det blir intressant – dina kommentarer kan bidra till att göra det intressant.

    Pekka,

    Tack och kul att du tittade in. Ja, diskussioner är bra. Om inläggen blir intressanta återstår att se – det avgör ju var och en som läser inläggen, som alltid.

  9. Jakob skriver:

    Såg din blogg pingad på en artikel på dagen.se och tänkte att det måste vara en gammal artikel jag läste. Men till min stora glädje var det inte det. Välkommen tillbaks!

    • Zoltan skriver:

      Tack Jakob,

      Hoppas jag kan skriva något som piggar och inspirerar – om inte, så knäpp mig på näsan i någon kommentar.

  10. minutz3 skriver:

    Kul att du är med i ”bloggosfären” igen Zoltan!
    Själv har det alltmer känts som att jag inte har så mycket att tillägga. Man vill ju nå ut till människor, och det är få icke-katoliker som har läst min blogg, men såklart finns de och har funnits. Det är klart att bloggen min kanske främst dock är just för de redan frälsta för att fördjupa sin katolska tro.
    Så det är väl troligen därför jag inte får så många andra besökare.

    • Zoltan skriver:

      Det blir alltmer uppenbart att de flesta rutar in sina områden på Internet och söker sådant som bekräftar deras bilder av olika saker. Det är nog väldigt få som strosar runt för att vidga sina vyer.

      Se skrivandet som en slags terapi – ett sätt att strukturera tankar och reaktioner. Om någon läser, eller inte spelar kanske inte någon större roll – Gud hör alltid.

Vad tänker du på? Dela med dig!

