Frestarens planer och metoder. Del 2 av 3

Detta inlägg kanske kan upplevas som provocerande. Ibland kan det vara svårt att tydligt se upphovet bakom destruktiva skeenden, i denna och andra världar. Det finns dock ett mönster, och jag försöker här i grova penseldrag måla en bild av hur frestaren manipulerar och förleder, oftast utan att de drabbade själv alls anar något. Formen för detta inlägg hämtar inspiration från C.S. Lewis ”Från helvetets brevskola”.

Här är andra delen i berättelsen från frestaren själv, av dennes mål och medel.

Notera igen att syftet med detta inlägg är att exponera frestarens mål och medel, så att vi bättre kan undvika frestarens nät!

Webshots – New Orleans Spring Break by katyusha323

”En annan tjusig svaghet hos er fluglortar är er sexualitet. Jag har snart lyckats få er sexualitet att bli helt värdelös! Den leder inte med nödvändighet att ni ynglar av er (vilket är ett delmål i min plan), utan har reducerats till simpel njutning mellan människor, djur och diverse gummiprodukter. Lika värdefullt som att nysa! Det är bra att sex och den förhatliga kärleken inte längre är så hårt kopplade (mer koppleri!) Sex har även blivit ett utomordentligt sätt att återinföra slaveri. Nu säljs det flickor och pojkar nästan som på den gamla goda tiden! Det är bara massorgierna jag saknar, men det återinför vi enligt plan i nästa etapp. Mitt absoluta favorituttryck när motståndare vågar sticka upp: ”är inte min kärlek lika fin/värdefull som din”, så blir det oftast tyst på oppositionen! Förresten, varför finns det alls några begränsningar avseende sex, varför får inte barnen vara med? Varför ska man inte få älska (med) alla lite hursomhelst – det ska väl inte vara märkligare än att skaka hand? Här har äktenskapet verkligen fungerat som ett fängelse, där sexualiteten riskerat att öka intimitet och annat elände!

En annan intressant obervation jag gjort som mörkrets härskare avser ert omättliga behov av att bekräftas. Och jag jobbar hårt med att öka detta behov genom att eliminera alla former av kvävande, nära relationer. ”Familjen” är ett sådant inkrökt begrepp. Är inte alla människor en enda familj?

Bekräftelse och självförverkligande är utomordentliga verktyg. Jag använder ofta nyttiga idioter som har ett extremt behov av att alltid ha rätt. Dessa kan hålla på och debattera i evigheter om de mest meningslösa saker, och blåsa upp den minsta detalj till fantastiska proportioner. Extra nöjd blir jag då detta sker i oppositionens läger, som på vissa bloggar. Det är underbart att se dessa bataljer runt halvsanningar, eller halvlögner som jag föredrar att kalla det. På detta sätt har jag lyckats splittra familjer, motståndsrörelsens celler och hela länder.

Det är ju lättare att plocka ett irrande, ensamt lamm, än att ge sig på hela flocken! Mitt råd till alla mina kollegor är att försöka splittra alla grupper de kommer åt, särskilt fiendens, de kristna. Med den nya tekniken är det inte ens ansträngande längre! Förr var man tvungen att skicka den nyttiga idioten från hus till hus, men nu går det betydligt snabbare. Bekräftelsebehovet fungerar också bra för att få vissa fluglortar att kopiera mina egna ambitioner – att ta Guds plats.”

Fortsättning följer i ytterligare en del. Sista delen kommer den 19e februari, 08.00.

Det här inlägget postades i Annat Kristet. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Frestarens planer och metoder. Del 2 av 3

  1. TobbeJ skriver:

    Gillar upplägget.
    Inslaget om sexualitet är rätt provocerande, om i sig naturligtvis helt korrekt (och vid sidan av ha-begär kanske den mest uppenbara formen av förtryck…)
    En kommentar är dock hur många äktenskap som finns där kärleken är helt död och sex enbart bedrivs som en manlig/kvinnlig ”rättighet” inom ramen för äkenskapet…vad har månne frestaren ha att säga om detta tro ? Han måste gnida sina händer, han har ju lyckats ta sig in även inom äktenskapets väggar och faktiskt använder självaste äktenskapet som verktyg för förtryck…

  2. Zoltan skriver:

    TobbeJ, varmt välkommen!

    Onekligen en intressant aspekt du tar upp!

    Äktenskapet, och liknande parförhållanden, kan ofta frysa till is, och uppvisa de mest fruktansvärda förhållanden. Och ett sådant förhållande är i längden självfallet ohållbart. Säkerligen gnuggar flugornas herre sina händer i en sådan situation!

    Nu måste jag lite fyrkantigt bläddra i Katekesen för att se hur katolska kyrkan ser på saken. Där presenteras ett alternativ till skilsmässa – separation.

    Redan ”de gamla grekerna” tog upp sex som ett maktmedel i äktenskapet, men ur ett helt annat perspektiv, Lysistrate, 411 f.Kr.

  3. Tuve skriver:

    Kan inte låta bli att tipsa om ett inlägg som hör till ämnet: http://www.cwnews.com/offtherecord/offtherecord.cfm?task=singledisplay&recnum=4607

    Sååå beklämmande! Och en sådan illustration på vad du skrev om!

    Allt gott!

Vad tänker du på? Dela med dig!

