Intryck från Jesusmanifestationen 2011

Jesusmanifestationen 2011 var den starkaste upplevelsen hittills. Berättelserna från förföljda kristna i Jemen, Egypten och Irak berörde mig starkt. Jag hade mycket svårt att samla mig efter de inslagen. Det blev än mer uppenbart hur unik och värdefull vår frihet att öppet kunna bekänna sin tro är. En öppenhet som aggressivt attackeras även i Sverige.

Olika inslag följde en vacker linje som förstärktes av sångerna och bönerna. Som vanligt var det fantastiskt fint väder (slump?).

För mig var det en så stark upplevelse av Anden att jag hade extremt svårt att behärska mig. Så tog Jesusmanifestationen plötsligt slut och jag stod kvar, tillsammans med många andra och undrade ”vad gör vi nu”?

Efter en stund gick jag iväg till min kyrka vid Kungsträdgården för att samla mig.

Det var en fantastisk dag och jag hoppas innerligen att Jesusmanifestationerna i övriga Sverige, Danmark, Lettland välsignas av Herren och ger människor samma tecken som Jesusmanifestationen i Stockholm 2011 gjorde.

Vi kristna måste verkligen lämna katakomberna och leva i Kristus ute bland människorna. För ett mörker har åter sänkt sig över vårt land och många människor är mycket vilsna, ensamma och bittra.

Kom du också 2012! Eller, kom redan idag till någon av alla de Jesusmanifestationer som ordnas i landets alla församlingar, varje dag!

Ite, missa est!

(Den som vill se vad jag pratar om kan se Jesusmanifestationen 2011 här)

Det här inlägget postades i Annat Kristet. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Intryck från Jesusmanifestationen 2011

  1. karin skriver:

    Tack för att ni gör det möjligt för mig att se Jesumanifestationen en gång till och för att andra som inte var där kan titta. Jag ska bjuda hem några vänner och visa dom Jesumanifestationen. Visserligen är alla dom kristna, men jag vill peppa dom till nästa år.

Vad tänker du på? Dela med dig!

